Αθήνα 25 Απριλίου 2024
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Σας διαβιβάζουμε ακολούθως για ενημέρωση σας επιστολή που απέστειλε ο ΣΥΓΤΕ στον Ανώτερο Γενικό Διευθυντή της Τράπεζας Πειραιώς κ.Γ.Γεωργόπουλο και κοινοποίησε στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Τράπεζας Πειραιώς κ.Χ.Μεγάλου, με θέμα «ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΦΟΡΗΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (LAPTOP)».
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΣΥΓΤΕ
Ο Πρόεδρος Η Γεν.Γραμματέας
Φάνης Πολύζος Ευγενία Τάγαρη
______________________________________________________________________________________________________________________________________
From: Polyzos Theofanis
Sent: Wednesday, April 24, 2024 2:13 PM
To: Georgopoulos Georgios (Executive General Manager) <geogeo@piraeusbank.gr>
Cc: Megalou Christos <cmegalou@piraeusbank.gr>
Subject: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΦΟΡΗΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (LAPTOP)
Αθήνα 24 Απριλίου 2024
Αριθ. Πρωτοκόλλου 252
Προς τον
Ανώτερο Γενικό Διευθυντή της Τράπεζας Πειραιώς
κ.Γ.Γεωργόπουλο
ΘΕΜΑ: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΦΟΡΗΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (LAPTOP)
Κύριε Γενικέ,
Όπως γνωρίζετε και εσείς η εργασιακή καθημερινότητα των συναδέλφων μας στις Κεντρικές Υπηρεσίες έχει αλλάξει με την υποχρέωση που τους επιβάλλουν προφορικά οι Διευθύνσεις, να μεταφέρουν από τον χώρο εργασίας στο σπίτι και αντίστροφα, τον φορητό υπολογιστή- laptop που τους έχει δοθεί από την Τράπεζα, για φύλαξη και προστασία από ζημιά και κλοπή, αν και δεν εργάζονται με καθεστώς τηλεργασίας.
Επί της ουσίας οι Διευθύνσεις πρεσβεύουν, αφενός να μετακυλίουν την ευθύνη της φύλαξης των φορητών υπολογιστών στους συναδέλφους των Κεντρικών Υπηρεσιών και αφετέρου να τους επιβάλουν καθημερινά, μετά το πέρας της εργασίας να πηγαίνουν υποχρεωτικά στο σπίτι καθώς είναι επιφορτισμένοι με το βάρος της ευθύνης της φύλαξης αλλά και με το βάρος της ίδιας της συσκευής και να αδυνατούν να ακολουθήσουν δραστηριότητες, για οικογενειακές υποχρεώσεις και άλλες κοινωνικές δραστηριότητες.
Έχουμε ενημερωθεί ότι υπάρχει προϊστάμενος σε Κεντρική Υπηρεσία που ελέγχει καθημερινά τους εργαζόμενους αν αποχωρούν από τον χώρο εργασίας μαζί με το laptop.
Λόγω αυτής της πρακτικής προκύπτουν προβλήματα ασφάλειας-σωματικής ακεραιότητας σε ενδεχόμενο ατυχήματος ή ληστείας για κλοπή καθώς και ζητήματα υγείας όπως, επιβάρυνση της υγείας των συναδέλφων με μυοσκελετικές ασθένειες και ενδεχόμενο απόκτησης τέτοιου είδους ασθενειών από τους υγιής σήμερα συναδέλφους, λόγω της μεταφοράς του βάρους του φορητού υπολογιστή και των εξαρτημάτων του.
Σημειώνουμε ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι δεν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους αλλά τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μεταβούν στον χώρο εργασίας, μετακινούμενοι με 2 και 3 συγκοινωνίες αντιμετωπίζοντας τους κινδύνους υγείας που προαναφέρουμε. Επιπλέον οι συνάδελφοι που μετακινούνται με το αυτοκίνητο τους αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο καταστροφής του ιδιωτικού τους οχήματος από το ενδεχόμενο της κλοπής.
Σημειώνουμε επίσης ότι το σπίτι του κάθε συναδέλφου δεν καλύπτεται με τα μέτρα προστασίας που καλύπτονται τα κτήρια της Τράπεζας, δηλαδή δεν υπάρχει φύλακας ούτε κάμερες ούτε τα αντίστοιχα συστήματα συναγερμών.
Η πλειονότητα των συναδέλφων των Κεντρικών Υπηρεσιών δεν αποδέχεται αυτή την τακτική αλλά και αυτοί που την αποδέχονται το κάνουν προς αποφυγήν τριβής με τους προϊσταμένους λόγω του εκφοβισμού που έχουν υποστεί. Βέβαια το ότι οι συνάδελφοι αποδέχονται να μετακινούνται με τον φορητό υπολογιστή δεν αναιρεί τα πιο πάνω προβλήματα που σας αναφέραμε.
Έχουμε πληροφορηθεί ακόμα ότι έχει επικοινωνηθεί στους εργαζόμενους από διευθυντές και προϊσταμένους μονάδων κεντρικών υπηρεσιών ότι, έχουν γίνει κλοπές φορητών υπολογιστών σε κάποια κτήρια και γι’ αυτόν τον λόγο θα πρέπει να παίρνουν μαζί τους αυτές τις συσκευές για φύλαξη.
Κατόπιν αυτών τίθενται τα ερωτήματα:
-Πέραν της ανάρτησης στην εφαρμογή Yellow του άρθρου «τι κάνουμε σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής εταιρικής φορητής συσκευής» στην οποία δεν αναφέρεται ότι οι υπάλληλοι υποχρεούνται να μεταφέρουν το laptop στο σπίτι τους για φύλαξη εφόσον δεν εργάζονται με καθεστώς τηλεργασίας, υπάρχει κάποιος επίσημος κανονισμός της Τράπεζας που να έχει συμφωνηθεί με εκπροσώπους εργαζομένων και να προβλέπει κάτι τέτοιο;
-Το κόστος της απώλειας ή της καταστροφής του φορητού υπολογιστή βαρύνει τον εργαζόμενο; Οι φορητοί υπολογιστές δεν είναι ασφαλισμένοι; Δεν είναι περιουσιακό στοιχείο της Τράπεζας;
– Είναι γεγονός ότι έχουν κλαπεί φορητοί υπολογιστές από τα κτήρια της Τράπεζας; Η φύλαξη και τα υπόλοιπα μέτρα προστασίας των κτηρίων που στεγάζονται οι κεντρικές υπηρεσίες της Τράπεζας δεν είναι επαρκή;
-Σε περίπτωση επιβάρυνσης της υγείας του εργαζόμενου λόγω της μεταφοράς του βάρους του φορητού υπολογιστή και των εξαρτημάτων του, η Τράπεζα θα τον αποζημιώσει;
-Σε περίπτωση σωματικής βλάβης του εργαζομένου ή καταστροφής του αυτοκινήτου του από το ενδεχόμενο της ληστείας, η Τράπεζα θα τον αποζημιώσει;
Σύμφωνα με τα παραπάνω ζητάμε:
- Καταρχήν την παρέμβαση σας προκειμένου να σταματήσουν άμεσα οι αυθαίρετες και αμφιβόλου προέλευσης καταπιεστικές παραινέσεις των Διευθύνσεων προς τους συναδέλφους, που δεν εργάζονται με καθεστώς τηλεργασίας, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο της μεταφοράς των φορητών υπολογιστών.
- Επίσης ζητάμε την παρέμβαση σας για την διευθέτηση του ζητήματος που έχει προκύψει από την νέα μορφή αυτής της ιδιότυπης εργασιακής πρακτικής, τόσο για την λήψη μέτρων ασφαλείας και προστασίας της υγείας, όσο και για την πρόβλεψη κανόνων καθώς επιμηκύνεται το ωράριο δεδομένων ότι: Eκτος από τους συναδέλφους που δεν είναι σε καθεστώς τηλεργασίας υπάρχουν και άλλες κατηγορίες συναδέλφων όπως, αυτοί που εργάζονται σε καθεστώς τηλεργασίας και οι συνάδελφοι που υποστηρίζουν τα συστήματα της Τράπεζας εκτός ωραρίου.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΣΥΓΤΕ
Ο Πρόεδρος Η Γεν.Γραμματέας
Φάνης Πολύζος Ευγενία Τάγαρη
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ-ΠΕΙΡΑΙΩΣ (ΣΥΓΤΕ)
ΣΟΛΩΜΟΥ 20 Τ.Κ 10682 ΑθΗΝΑ, Τηλ. Επικ.:216 4001736, 216 4001592, 216 4001546, 6971 680163, 6944 359671
e-mail: info@sygte.gr